Профорієнтаційна робота в школі
Життєва компетентність учня – уміння вчитися впродовж життя, визначена у Концепції Нової української школи, передбачає формування вміння вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію.
Тому завдання профорієнтаційної роботи у сучасній школі полягає не тільки в ознайомленні здобувачів освіти з професіями та правилами їх вибору, а й у вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння аналізувати свої здібності, співставляти їх з вимогами конкретної професії, планувати власну траєкторію оволодіння професією, розвивати власні професійно важливі якості особистості.
Вибір майбутньої професії – це серйозний крок, який випускники роблять на підставі інформації, отриманої з різноманітних джерел, рівня своїх знань з профілюючих предметів та власних природних здібностей.
Вступ до вищого закладу освіти є для них важливим життєвим проєктом, над яким майбутні абітурієнти працюють разом з практичними психологами, соціальними педагогами, класними керівниками, вчителями та батьками.
З метою подальшої реалізації Закону України «Про освіту» рекомендуємо використовувати у роботі методичні рекомендації щодо проведення профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти